Små söta

fredag 9 december 2011

lucka 9


Det är lätt att glömma bort sig själv. Så efter alla otaliga plagg åt ungarna ville jag sy något åt mig själv. Det blev en retrotunika. Tyget är loppisfyndat för ynka två euro och sånt gör mig så glad. Tänk att man för en så billig peng kan skapa något användbart som dessutom är snyggt. Det gör inte ens nåt att dom vita blommorna drar lite mot rosa.

Mönstret hittade jag i nyaste numret av Suuri Käsityölehti. Annars helt bra, men sybeskrivningen var väldigt bristfällig (om än lättsydd) och jag fick ta in den rejält i sidorna. Modellen i tidningen var uppsydd i nåt fint julfestaktigt tyg, men jag tycker att modellen funkar lika bra i mer vardaglig tappning.

Mönster: Suuri Käsityölehti nr 11-12/2011
Tyg: Tygloppisfynd

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att se tyget i användning! Tyget kommer från mitt förråd, och trots att jag verkligen tyckte om det så blev det inte till nåt i mitt huvud. Glad att det fick bli något så fint! /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. A-K: Jag gissade att det var ditt tyg. Ingen annan sku heller ha sålt det så billigt :) Annars, pallra dig till syjuntan. Vi saknar ju dej!

    SvaraRadera