Små söta

fredag 2 december 2011

lucka 2

Tacka vet jag goda grannar som lånar ut vagndelar. Som tack för lånet fick syskonparet en tunika och tröja. Rödluvan från Liandlo var faktiskt den sista biten jag hade i skåpet och det sved inte ens att sy bort det åt någon annan, även om det råder snudd på hysteri på olika webbforum över tyget som såldes slut i ett nafs. Även om jag var väldigt förtjust i det då det kom så gick det som det går med alla tyger, jag började tröttna på det. Det kommer hela tiden så många nya härliga tyger ut marknaden.

Mönster: Tröjan Ottobre 4/10, tunikan Ulla Welinder "Sy og strik börnetöj 0-3 år"
Storlek: 86 och 98/104
Tyger: Liandlo

2 kommentarer:

  1. Vems är det gula tyget? Är det också LiandLo?

    SvaraRadera
  2. jo, det borde nog vara Liandlos, men jag tror det också är slut.

    SvaraRadera