Små söta

torsdag 1 december 2011

lucka 1


Hoppsan. Så var det plötsligt december! Och trots att bloggen varit tyst så har symaskinen surrat och stickorna jobbat hela hösten. Så nu, mina kära läsare, tänkte jag bjuda på en julkalender med en liten julklapp på julafton.

Först ute är en kjol stickad av restgarn. Eller nästan i alla fall. Två nystan var jag tvungen att köpa, ett grönt och ett brokigt. Och trots att jag hade förhoppningar om att ens lite tömma mitt lager på 7 bröder så märks det inte just nånstans. Jag gjorde dessvärre misstaget att sticka resåren nertill med samma grovleks stickor som resten av kjolen. Så fållen har en tendens att rulla sig uppåt. Eftersom kjolen är stickad med rätstickning på rundstickor gick det förvånansvärt snabbt att få den klart. Fast skäms på mig då jag inte använt kjolen en enda gång ännu...

Garn: Novitas "7 bröder" och  Gjestal "Janne"
Stickor: 80 cm rundstickor nr 4
Mönster: Här men utan den där tacky svansen...

8 kommentarer:

  1. Jättefin, använd den! Ser fram emot att följa din kalender.

    SvaraRadera
  2. Men Heidi, varför lämnade du bort den söta svansen?? :)

    -Pernilla

    SvaraRadera
  3. Och med den töntiga svansen sitter man säkert "riktigt" bekvämt...:P Bra val att lämna bort den! Haha! ;)

    SvaraRadera
  4. Snygg! svansen passar bättre i påsktider ;) du kan ju alltid lägga till den senare :)

    SvaraRadera
  5. Snygg. Men på riktigt: vill någon ha den där svansen där?

    SvaraRadera
  6. http://forortsidyll.blogspot.com/2011/12/lucka-1.html

    SvaraRadera