Små söta

torsdag 15 december 2011

lucka 15

Det här tyget kom som på beställning inför gudsonens födelsedag. Han älskar dinosaurier. Storasyster här hemma fick också en egen dinotröja men hon har inte alls uttryckt någon större förtjusning över den, antar att hon inte är dinoåldern ännu...

Här experimenterade jag lite med trestegsraksöm, men det blev inte alls bra. Den har tydligen tendens att töja mudden så det korvar sig bara. Halsmudden fick jag sprätta bort, men ärmmuddarna lät jag vara kvar. Undrar vad man egentligen ska använda sömmen till? Kanske till grövre tyger?

Jag gillar verkligen Znoks tyger. Dom är mjuka, fina printar och oftast precis i min stil. Dessutom gillar jag att många av deras tyger är ekologiska.

Storlek: 116
Mönster: Ottobre 4/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar