Små söta

söndag 18 december 2011

lucka 18


Jag tror jag har fått kläm på det här med bodyn... Det var så dags. Den här blev riktigt bra. Har konstaterat att det är betydligt mer praktiskt att sy muddar i ärmarna. Lätt att dra upp dem då det ska ätas och klottas. Gillar den här modellen extra bra då knapparna kommer sådär snyggt en liten bit ner på axeln.

Tyget då. Första gången jag så det gillade jag inte alls det. Tyckte det var för skrikigt. Men i våras fick jag plötsligt akut behov av Jofotex landskapstyg. Och till min förtret var det slut i alla finska webbshoppar. Till all tur fick jag beställa en meter med min syjuntevän som av en händelse hade vägarna förbi Sverige och Jofotex :)

Enda minuset är att färgerna verkar blekna rätt snabbt. Men om jag förstått det rätt så är det rätt vanligt bland ekologiska tyger.

Storlek: 74
Mönster: Ottobre 4/11, tröja som är omritad till body

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar