Små söta

söndag 5 december 2010

lucka 5



På syjuntan finns det en mamma som älskar att busa till det med färger, ränder, mönster, garn och tyger. Inspirerad av henne ville jag sticka egna färggranna sockor. Jag är (ännu) lite för fyrkantig för att gå helt wild and crazy så jag har hållit mig till trygga sju bröder garn, tillsammans med ett tukost jannegarn (hette det månne så?) och stickat 4 varv av varje färg. Jag har medvetet försökt att inte ha samma randning på dem, men helhetsintrycket blir ändå rätt lika. Kanske just på grund av att det är samma antal varv/färg
Nu då jag ser dem efteråt önskar jag att jag hade vågat ta ut svängarna lite mer och inte hållit mig så strikt till upplägget med 4 varv/färg. Nå, till nästa gång...


Sockorna gick relativt snabbt att sticka, trots att de når upp till knäna. Kanske främst för att jag sticka slätstickning hela vägen. Men arma dar så många trådar det var att fästa.

1 kommentar:

  1. Fina! Alla måste ju inte ta ut svängarna, vi måste ju finnas vi som väger upp det hela också. ;-)

    SvaraRadera