Små söta

söndag 12 december 2010

lucka 12



Då jag väntade Li var jag en riktig synovis så jag sydde inte just nå babykläder. Men under 1,5 år har mina kunskaper glädjande nog förbättras och nu skulle jag gärna sy upp en hel babykollektion. Fast nu står jag inför ett i-landsdilemma. Vi har ju en massa babykläder sparade så egentligen skulle jag inte behöva sy ett endaste ett.

Kunde ändå inte hålla mig då jag ramlade över ett väldigt simpelt mönster på sparkbyxor. Mönstret är från Ottobre 6/07 och egentligen är det ett prematurmönster upp till storlek 56. Men det kan väl inte vara nån skillnad.

Hade kvar en liten bit av jny:s röda molnvelour och matchat med bruna muddar och kantning så det ska väl passa bra på vad som än tittar ut.

Nu funderar jag bara om jag ska våga chansa att sparkbyxorna verkligen sitter bra och sy upp några till eller om jag ska nöja med med dessa. Skulle egentligen behöva en baby i storlek 56 att pröva på...

1 kommentar:

  1. Jag har en knapp 62-bebis som jag kan prova på om du vill... Hon använder nog en hel del 56:or ännu så om de inte är jättesmå kan det funka. Om du vill kan du ta med dem till syjuntan i morgon så testar jag och lämnar tillbaka en annan dag. /Cecilia

    SvaraRadera