Små söta

måndag 13 december 2010

lucka 13


Får jag presentera årets julklänning. Det hör till de där fixa ideerna som mammor tenderar få och så måste bara sys en ny klänning trots att skåpet är fullt av gamla och helt dugliga...
Mönstret hittade jag i Ottobre 4/07, men jag undrar hur mycket av det orginala som är kvar. Jag har tagit in den säkert 10 cm från sidorna (vaddå breda modeller...), klippt ärmhålen större och struntat i dragkedjan som skulle sitta bakpå. I nåt skede tänkte jag ersätta dragkedjan med knapplist men var tillslut för lat för det. Det fungerar lika bra så här.
Det bruna tyget är loppisfyndat av Kati som inte ens hann sätta det upp på sitt bord innan jag nappade det. Det rödprickiga är köpt hos Tilkkusatu och har fått vänta länge i skåpet på rätt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar