Små söta

lördag 11 december 2010

lucka 11

Knepigt det här med att fota sig själv... Men ni ser ju i alla fall det som är huvudsaken - mössan. Jag ett impulsinfall i Anttila och rafsade åt mig två nystan av Novitas svarta crystal. Några timmar senare (visserligen fördelade på två olika dagar) var mössan klar. Även denna gång är det syjuntan som har inspirerat. Stickbeskrivningen finns här.

Modellen är härligt baggy, men jag borde ha lärt mig vid det här laget att jag stickar rätt löst och antingen borde ha mindre stickor eller färre maskor. Är illa rädd att mössan töjer ut för mycket. Men ack så härligt att sticka med stora feta stickor (10:ans) som ger snabbt resultat. Nu har jag igen med ro att återgå till ett annat projekt där jag kämpar mig långsamt framåt på 2,5:ans stickor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar