Små söta

onsdag 15 december 2010

lucka 15



Det här har varit en perfekt nattningsstickning (vi sitter med Li i rummet tills hon somnar, med andra ord ett perfekt tillfälle att sticka i lugn och ro...). Enkel och passligt monoton. Det är alltså en tubhalsduk som jag virat två gånger runt halsen.

Jag lade upp 65 maskor på 5:ans stickor och sen har jag bara kört på med slätstickning totalt 2½ nystan av Novitas Rose Mohair. Visserligen rullar det sig lite i kanterna, men det stör mig inte alls. Och varm är den.

Jag var först lite rädd att halsduken ska picka då den innehåller mohair, men den är faktiskt riktigt skön. Såg att Novita har mönster för en mössa också. Hmm, plötsligt börjar det klia lite i fingrarna...

2 kommentarer:

  1. Jag har inte kollat in din blogg på en tid o nu fanns det en tuff julkalender på gång! Du är superduktig. Det sku vara roligt att ha en egenstickad halsduk men tror jag behöver en syjunta för att få den fixad :D Vi ses snart! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ursnygg! Den ska jag ha mamma att sticka åt mig under julhelgen! Eller kanske jag skulle ta och lära mig sticka själv...

    SvaraRadera