Små söta

fredag 6 november 2009

hippiekjol





Äntligen! Jag har sytt mitt första "vuxenplagg". Och utan mönster dessutom. Det är något riktigt stort för mig som är ganska osäker sömmerska som helst vill ha mönster och beskrivningar att sy efter. Det blev en smågalen kjol gjord av loppisfyndade tyger och svärmors mammas gamla lakan. Även om kjolen har några små defekter så är jag riktigt nöjd med helheten.

Och just det. Jag syr numera under namnet "små söta".

Men dagens bästa är ändå att mannen lovat köpa tyger åt mig från Ikea, och jag vet precis vad jag ska sy av dem - dagiskasse :) (syjuntevänner vet vad jag snackar om, ni övriga får vänta på en bild).

3 kommentarer:

  1. nu förstår jag inte, trodde jag redan postade en kommentar?! nå, om inte: vilken fiiiiiin kjol! kan man få beställa nåt liknande?

    SvaraRadera
  2. Ja postade ju redan en kommentar här!! VAR ÄR DEN??? Jäla skiiit asså!

    Det ja skrev tidigare var: När får vi se Små söta-produkter i affärerna?:D

    SvaraRadera
  3. sara: jag måste nog öva upp lite grann innan jag vågar sy åt nån annan. Det steget känns lite för stort för tillfället.
    Ika: Sen då jag får en medelålderskris och säger upp mig från jobbet för att förverkliga mig själv :)

    SvaraRadera