Små söta

måndag 9 november 2009

dagiskasse


Såja. Nu är den så kallade dagiskassen klar. Jag hade egentligen tänkt mig ett annat yttertyg, men det var typsikt nog slut på Ikea. Sydde även några fack i fodret för mobiltelefonen, pengarna och nycklarna. Kassens upphovskvinna är knåpmodern. I hennes blogg finns sybeskrivningar och enklare än så kan det knappast bli.
Nu kliar det i fingarna att få sy något med en applikation. Och jag tror jag vet vad det ska bli. Bild kommer så fort symaskinen jobbat klart :)

2 kommentarer:

  1. Vad snygga grejer du gör, jag blir jätteinspirerad av din blogg! Tyvärr kan jag inte pyssla alls, bara sy raksömmar efter att mamma eller Hanna mätt och vikt tyget..
    Men eine Frage om dagiskassen: Ska dagisbarn verkligen ha mobiltelefoner och nycklar? Eller är dagiskasse egentligen kod för ngt annat...

    SvaraRadera