Små söta

fredag 16 oktober 2009

lady in red


Dagens session vid symaskinen resulterade i en röd snickarklänning i velour. Är faktiskt rätt nöjd med den. Speciellt nöjd är jag över det rödrandiga fodret som är klippt från en loppisfyndad marimekkotröja (och som jag lyckades tänka till själv utan mönster och beskrivningar...). Fast det tänkte gå riktigt tokigt då jag tryckte fast tryckknapparna. Lyckades trycka fel så knäppet blev avigt. Inte det lättaste att få loss en sådan från tyg, men det gick med hjälp av skruvmejsel och tång.
Dessutom tror jag att den passar ägaren perfekt utan att ha en massa extra växtmån som hänger.


Om nån undrar så är filten under klänningen en sovpåse från mammalådan anno 1983. Helt underbart tyg och tänk att min mamma förstod att spara den (vilket betyder att jag borde förstå att spara Lis...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar