Små söta

fredag 16 oktober 2009

Klänningar och prickigt







Då jag en gång i är i gång.
Överst: Prickiga tajts som egentligen är ruskigt enkla sy och dessutom blir resultatet bra. Sånt är roligt.

Mitten: Ett evighetsprojekt som äntligen är färdigt. Såg mönstret i en tidning redan då jag var gravid och tänkte att den klänningen ska jag sy om jag får en flicka (Linda W, kanske du känner igen mönstret, den fanns i din tidning med retrokläder åt babyn). Det syns lite dåligt på bilden men det är en volangklänning som väl ska vara så där lös. Nu då den är sydd och klar är jag inte längre lika förtjust i modellen...

Underst: En förklädsklänning som egentligen går att ha båda vägarna. Det bruna tyget är ett gammalt påslakan hemifrån och det gula är loppisfyndat på Samaria i Lovisa. Klänningen är bara en aning stor, så jag tror vi får vänta till sommaren innan den kommer till användning.

Nu måste det bli ett stopp på klänningproduktionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar