Små söta

tisdag 12 juli 2011

halsvärmare i sommarhettan



Det kändes först lite avigt att sticka alpacka i sommarvärmen, men garnet var så följsamt och mjukt så det kändes nästan som om det roliga tog slut lite för snabbt. Först stickade Malin den här candle flame halsvärmaren, sen var det Jennis tur och så började det klia i mina fingrar också :)

Mönstret ser avancerat ut, men efter cirka 20 varv fattade jag galoppen och resten flöt på av sig själv. Dessutom är jag så omåttligt stolt över mig själv då jag klarade av att sticka med engelska beskrivningar. Fast tur att det finns internet och youtube, annars hade det inte gått.

Halsskyddet blev kanske lite för tajt, valde att sticka det med 3,5:ans stickor. Alternativet hade varit 5:ans eftersom jag inte hade andra stickor hemma. Med facit i handen tror jag inte att det hade blivit för löst. Nu får jag bara hoppas på att det töjer lite i användning.

Mönster: Candle Flame på Ravelry
Garn: Drops Alpacka, dubbelt garn
Stickor: 3,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar