Små söta

söndag 3 juli 2011

babyconverse


Då jag såg dessa små söta virkade babyconverse i en svensk pysseltidning var jag bara tvungen att virka dem. Tyckte att beskrivningen var så enkel, och optimistisk som jag är var planen att sno ihop dem på en kväll. Ha, tji fick jag.

Virkade, rev upp, virkade, rev upp. Av nån konstig anledning fick jag inte storleken att stämma, virkade halvstolpar i stället för stolpar (kan vara orsaken till storleksproblemet), fattade inte hur de skulle monteras... Dom blev färdiga men är inte nära på lika snygga som i tidningen.

Och om nån undrar så är fotorekvisitan sovpåsen från mammalådan 1976.

Garn: Drops Paris

4 kommentarer:

  1. De där var verkligen ursöta. Nästan så jag vill lära mig virka.

    SvaraRadera
  2. Det där måste vara det sötaste jag någonsin sett!

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag har också försökt mig på den beskrivningen. det går inte att få dem snygga.Har hittat ett bättre men det är på
    franska!! Som tur är finns det bilder.

    SvaraRadera
  4. Försökte också mig på dessa, men tyckte också det var svårt att få dom snygga. Ända tills jag hittade denna video...

    http://www.youtube.com/watch?v=wIlUcrDlpz4&feature=related

    SvaraRadera