Små söta

tisdag 3 maj 2011

velourbyxor

Av nån anledning har jag dragit mig för att sy det som måste vara det absolut enklaste att slänga ihop, byxor. Kanske för att jag inte hittat ett bra byxmönster eller för att jag av ren lathet bara plockat på mig Lindex velourbyxor. Men efter att ha ramlat över den här underbara mangogula velour hos Ahkeraliisa i Laihela (måste vara nejdens bästa handarbetsbutik!) kunde jag inte tänka på nåt annat än byxor.

Grävde i gömmorna och letade på nätet och tillslut ramlade jag över ett byxmönster i Ottobre 1/2009 som såg lovande ut. Klippte ut i storlek 92 och lade nertill en randig mudd. Tyvärr är mudden av den lösare sorten som blir rätt slattrig efter användning (också den fyndad i Laihela). Det kunde förstås lätt åtgärdas med att sprätta loss den och sy den tajtare. Men orkaaaa ;)

Gillar modellen på byxorna. Det enda jag inte tänkte på var att mönstret antagligen inte är gjort för blöjbarn. Det blev lite tajt om rumpan, men å andra sidan tänkte vi ju träna bort blöjan i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar