Små söta

tisdag 24 maj 2011

thights




Det har blivit en del thights under våren. Hittade ett hyfsat bra mönster i Ottobre 6/09 som jag har varierat. Dom randiga är sydda av Hilcos mjuka trikåer. Sökte länge efter passande mudd, tills jag kom på att jag kan använda samma tyg till mudd. Resultatet blev riktigt bra. De gröna thightsen fick en megalång mudd så användningstiden borde vara jättelång. Tycker inte att det gör nåt fast det korvar sig kring anklarna. De orange fick en lite kortare mudd.

Dom röda är sydda av jny:s stjärnjersey med Myllymuksut mudd. Tyvärr är jag lite besviken på kvalitén. Byxorna har tappat jättemycket färg, däremot är mudden klarröd ännu...

2 kommentarer:

  1. Myllymuksuts resår är bara SÅ bra.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i bilderna. Hos oss finns både thights och shorts i Hilcos ränder. Tygerna är underbart mjuka till byxor.

    SvaraRadera