Små söta

torsdag 26 maj 2011

randig heppa

Jag bestämde mig för att ge rosa en chans... Men nej, det är inte min grej. Ryser nästan lite grann då jag ser den här tröjan. Den är så, så rosa! Li har länge pratat om randig heppa då hon menar zebra. Och en tid var allt randigt "randig heppa". Därav applikationen :) Tror interlocken är köpt från Ikasyr, en av de få enfärgade tygerna i mitt tyglager.

Men själva modellen är det inget fel på. Det är ett raglanmönster från Ottobre 4/10. Jag tror faktiskt jag ska försöka modifiera det till en tunika.

3 kommentarer:

  1. Jag har typ inga enfärgade tyg i mina hyllor, skåp och lådor. Bara mina egna enfärgade gamla trikåtröjor jag återanvänder i mån av möjlighet.

    Riktigt snygg applikation. Och att förlänga en trikåtröja till tunika kan inte vara särskilt svårt.

    SvaraRadera
  2. Förresten finns det mönster på en raglantunika i trikå från storlek 92 i Ottobre 6/2007.

    SvaraRadera
  3. jo, jag har sett på den. Men i nån syblogg stod det att den var hopplöst bred. Har i stället kombinerat welinders tunikabredd med raglanövredelen. Hittade en loppiströja som jag ska pröva mönstret på innan jag klipper ut det i de riktiga tygerna.

    SvaraRadera