Små söta

söndag 6 december 2009

tunika


Jag har övervunnit min osäkerhet, och nu vågar jag äntligen sy åt mig själv också. Den här tunikan har blivit till av en loppisfyndad gardin, och faktiskt varit färdigt ett tag men jag har inte kommit mig för att blogga om den.

Tyget har legat nästan ett år min i tyglåda och bara väntat på rätt ögonblick. Efter att ha samlat mod och intalat mig själv att det bara handlar om en tygbit satte jag saxen i gardinen och klippte till. Jag tror inte att en tunikamodell kan bli enklare än så här. Bara några sömmar, lite rynk och kantning, klart!

Mönstret är från Ottobre women 5/2009. Det är egentligen ett trikåmönster så jag fick lite trixa för att få det att passa till ett stumt tyg.

Jag vet inte om jag ens behöver säga det, men I really, really löööv it!

1 kommentar:

  1. Oj vilken snygg tunika... tycker du har en alldeles utmärkt posering... hihi!!

    SvaraRadera