Små söta

onsdag 30 december 2009

nattningshelvete

Vi är mitt inne i ett nattningshelvete. Varje kväll är en kamp. I går tog nattningen två timmar, och det var två väldigt skrikiga timmar. I dag tog det en timme, men med desto mera skrik. Jag vet inte om det är tänderna, motoriken eller nåt annat som strular till det. Men det började då hon lärde sig att sätta sig upp och har kulminerat nu då hon kan ställa sig upp i sängen. Kanske det bara är en utvecklingsfas?

Annars, plockade fram overlocken idag. Den har varit förpassad i garderoben på jullov. Nu ska jag sy klart röllihupparen.

Ja, och just det. Jag var idag på min livs första auktion. Även om gubben med klubban inte var riktigt lika slängd i käften som den där rikssvenska snubben så var det riktigt roligt. Utbudet var inte riktigt i vår smak så det blev inga fynd den här gången, men kanske nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar