Små söta

söndag 27 december 2009

byxor åt Åke

Strax före jul var det dags för Lis småkusin Åke (visste ni att deras barn blir ludikusiner) att bli döpt, eller barnvälsignad som det heter i de kretsarna. Med lite småtajt tidtabell satt jag vid symaskinerna och sydde för brinnkära livet. Resultatet blev två läckra byxor (Meedom form 1, tycker att den modellen sitter jättebra på små knubbiga bebisben). Eller egentligen fyra för jag sydde samtidigt två åt Li. Grodan på rumpan är inspirerad av A-K på syjuntan. Eftersom jag är jättedålig på att rita fuskade jag lite. Letade fram en groda på internet, förstorade upp den på skärmen och ritade av den på smörpapper. Genialt, om jag får säga.

Nu är jag riktigt sugen på att sätta grodan på en tunika åt Li. En raglanmodell i loppisfyndad röd velour. Fast tror jag ska vänta tills syjuntan drar igång så jag kan konsultera mönsterval med dem som vet lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar