Små söta

tisdag 13 september 2011

body försök x


Morr. Jag tappar snart tålamodet. Hur jag än försöker så får jag inte till det. Jag ritade om Ottobres bodymönster, några centimeter bort från bredden, lite högre skärning vid ljumskarna och smalare ärmar. Det blev helt okej. Men sen det arma halshålet. Med den tilltänkta knapplisten blev det helt gigantiskt. Så fick tänka om. Struntade i knapplisten och sydde i stället en bredare resårkant. Slutresultatet blev helt okej och den går bra att dra över huvudet. Men ändå, man tappar ju lusten med mindre...

Jag har annars provsytt med trestegsraksöm och tvillingsöm. Jag har så ofta irriterat mig över sömmar som spricker, speciellt byxlinningar verkar vara utsatta. Men trestegssömmarna blir slutresultatet betydligt mer elastiskt, men undrar om det också töjer tyget och resåren mer? Tänkte om det kan vara orsaken till det gigantiska halshålet. Fast i det här fallet kan det också vara den märkliga flugsvampsinterlocken som är konstigt tunn och fladdrig men ändå supermjuk och skön.

Storlek: 74
Mönster: Eget men utgått från Ottobre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar