Små söta

torsdag 4 augusti 2011

haklapp


Förtrollningen är bruten! Hela sommaren har bara tanken på symaskinerna mattat ut mig. Syinspirationen har verkligen lyst med sin frånvaro och senast sent igårkväll på syjuntan klagade jag över det.

Men så, nånstans där mellan lunchkaoset, blöjbytena och fåret Shaun kände jag ett litet sug. Ritade snabbt som sjutton ett haklappsmönster, klippte och plockade fram symaskinen. Och vips var haklappen klar. Framsidan är vaxtyg från Eurokangas, på baksidan satte jag vit stretchfrotté och så slängde jag lite kantband runt hela härligheten. Satte några veck på fickan framtill i hopp om att den ska fånga upp matresterna.

Nu ska haklappen i användning så jag får se om mönstret behöver justeringar. Tur att jag har två såttasissin (vi kallar klottgrisar så)... :)

1 kommentar:

  1. jätte fin! du minns väl även sottasissin här nere i södra finland :)
    -pernilla-

    SvaraRadera