Små söta

tisdag 14 september 2010

stjärnan

Nu går det undan, känns det som. I helgen sydde jag ihop raglantröjan som klippte ut på onsdagens syjunta. Mönstret kommer från Ottobre, men minns inte numret, nåt av de nyaste var det. Även det här en 86:a och faktiskt nästan så tajt att det är lite svårt att klämma en ärmlös topp under. Vet inte om dottern verkligen vuxit så mycket eller om modellerna är lite mindre.

Tyget, som är beställt från lastenmetsola.fi, är precis så piggt och glatt jag vill ha det. Pricken över i:et blev de turkosa muddarna.

För övrigt brukar vi inte ha mössa inomhus, men hon ville själv sätta på den inför fotosessionen...

2 kommentarer:

  1. Rött och turkost är ju så bra! Själv stickar jag vidare i väntan på syskovet som jag känner ligger på lur för att småningom vakna...

    SvaraRadera
  2. Tröjan blev ju jättefin! Hör av dig om du/nån annan har planer på beställning från lastenmetsola, var inne och kollade idag och hittade en del jag gärna skulle vilja ha...
    /Cecilia

    SvaraRadera