Små söta

lördag 18 september 2010

pussukka

Barnsligt enkelt att svänga ihop och snyggt slutresultat. Kan det bli bättre? Mönstret till den här söta påsen, eller pussukka som det mycket mer passande kallas på finska, hittade jag hos hippu. Egentligen inget svårt att tänka ut själv, men lat som jag är syr jag helst efter beskrivningar som nån annan konstaterat att bli snyggt och fungerar.

Yttertyget är ett Tildatyg som länge legat i skåpet och väntat på rätt projekt. Fodret är ett Eurokangasfynd från stuvsidan som jag dumt nog köpte allt för lite av. Det blev snabbt ett favorittyg och nu börjar det vara slut.

Den här blev så pass bra att jag gott och väl kunde sy upp flera. Den första gick till grannfrun, kanske nästa får stanna hos mig. Tror jag fyndade ett passande tyg på loppiset idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar