Små söta

torsdag 2 september 2010

djungelvrål


Efter en lång, varm och skön sommar har mitt syintresse äntligen vakna till liv. Det var så dags! Och eftersom man aldrig har för många tröjor i garderoben fick det bli en djungeltröja. Tyget är införskaffat för länge sedan från ikasyr.fi, det har bara väntat på den rätta gula mudden. Nu hittade jag äntligen från lastenmetsola.fi, synd bara att man inte kan lita på att det också nästa gång är samma nyans.
Mönstret till tröjan är från Ottobre 1/2010 och för en gångs skull är det en snävare modell som sitter perfekt utan att jag har modifierat mönstret (tror det hette Pinaatti, eller nåt sånt) Så bra att jag definitivt ska sy upp fler av samma modell. Dessutom är storleken synnerligen passlig trots att det är en 86:a. Fast det kan ju bero på att jag klippte ut tyget utan sömsmånser.

2 kommentarer:

  1. För mig har syivern också väckts av hösten, i sommar har jag bara stickat. Kul att se att bloggen vaknar upp igen nu också. Och nästa vecka är det junta! :)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin tröja o en så söt flicka!

    SvaraRadera