Små söta

lördag 9 januari 2010

tygkorg

Det har varit stiltje på syfronten redan en längre tid. Jag har inte riktigt fått till det, även om det finns en massa idéer i huvudet. Tur att syjuntan drar igång nästa vecka. Det är en garanterad spark baken och framförallt ett underbart inspirationsställe.

Nåväl, jag har iallafall lyckats sy en liten tygkorg som ska skänkas bort i kväll. Ska desstom baka blåbärsmuffins att fylla korgen med. Såg första gången korgen hos Gekko, och sen dess har den snurrat på där i bakhuvudet. Nu är den sydd och blev hyfsat nöjd. Kanske den blev lite väl stor. Använde en assiettallrik som mått för bottnet, och det var kanske lite för stort. Men å andra sidan, nu rymmer den mycket småskräp eller bullar..

1 kommentar:

  1. Fin! Jag fick just två tygkorgar som jag beställt från H&M. De är skitsnygga och praktiska, och jag för handikappad för att skapa egna... :(

    SvaraRadera