Små söta

fredag 8 januari 2010

beställningsjobb

Redan en längre tid har mannen högljutt klagat över att jag stickar och syr "åt alla andra" utom åt honom. Han önskade sig ett par yllesockor, men hade ingen skillnad på färg (tråkmåns...). Så det blev två av mina favoritfärger. Tekniskt sett är de här de bästa jag någonsin stickat, hyfsat jämna och rätt bra förminskningar. Och det bästa är att vi har lika stor fot...

Medan jag suttit och stickat har jag insett hur lågt hemgjorda yllesockor egentligen värderas. Tänk att det sitter nån där hemma i soffan eller gungstolen och noggrannt överväger och funderar på färgval och mönster. Som sedan lägger ner flera timmar på handarbetet och i värsta fall säljer sockorna på nåt marthatorg för samma pris som garnnystanet, eller billigare (för garn är inte billigt). Så köp inte yllesockor från H&M. Understöd handarbetet! Eller ännu bättre, lär dig att sticka. Det är inte så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar