Små söta

onsdag 20 januari 2010

flickor och rosa

Jag är inget unisexmonster, men jag kan bli så himla irriterad över att rosa är en flickfärg tillsammas med allt annat gulligt, puffigt och ryschigt. Eller över att butikerna kategoriskt sorterar kläderna enligt pojkar och flickor (finns förstås undantag som den här sköna butiken) . Eller över att ljusblå mössa i kombination med en röd halare orsakar riktgt stora huvudbry hos mången (en dam kallade Li turvist för hon och han då hon hade just den här färgkombinationen).

Bara som en tyst protest så undviker jag klä Li i rosa, även om jag tycker att det är en fin färg. Könet ska väl inte bestämmas utifrån klädfärger. Fast ni ska få se, om två år är det säkert bara rosa som duger, kryddat med prinsessor...

1 kommentar:

  1. och jag som brukar ha rosa halsduk på pojken. den i kombination med de röda sommarskorna gjorde det att det inte helt enkelt fanns nåt alternativ för övriga parkbesökare än att automatiskt kalla honom "hon". bruna och svarta byxor och jackor till trots. för rosa har FLICKOR. basta.

    suck.

    SvaraRadera