Små söta

måndag 8 mars 2010

guldkorn!


Hade jag suttit på en stol skulle jag ha trillat av den. Kurvade som vanligt in via Röda Korsets loppis, stegade mot tyghyllorna, lyfte blicken och där, där låg det. Och inte bara en bit - utan två bitar! Jag kastades genast tillbaka till barndomen och minnena. Lillebrors snuttetrasa var sydd av ett likadant tyg. Har spanat efter tyget på nätauktioner, men 20 euro har varit lite väl mycket för en bit nostalgityg. 3,60 för två rejäla bitar var rena rama kapet. Jag ser framför mig en vårjacka, men jag ska fundera lite till på saken innan jag sätter saxen i tyget (dvs om jag vågar...).

1 kommentar:

  1. Ååååå.... jag har oxå haft påslakan av samma tyg :) Tror faktiskt att det används ännu av J&J när de hälsar på hos famo & fafa... hmmmm, kanske jag borde börja kräva arv och ta hand om lakandet ;)
    Kram, Steno

    SvaraRadera