Små söta

torsdag 9 juni 2011

snickarbyxor




Får man vara stolt över sina syalster? I så fall är jag nog det lite grann... Köpte för länge sen en halvmeters stuvbit vitprickigt mjukt jeansaktigt tyg från Eurokangas. Då tänkte jag att det skulle bli en klänning, men det blev aldrig av. Tygbiten har seglat av och an bland tygerna och jag har fingrerat många gånger på den men inte riktigt hittat det rätta ändamålet.

Men så fick jag för mig att tyget absolut skulle bli snickarbyxor. Mönstret hittade jag den charmiga 70-tals boken "Sy till barnen 0-4 år". Den stora utmaningen var att få tyget att räcka till, och eftersom jag bara hade en halv meter fick jag skarva i ryggen. Och för att maximera användningstiden lade jag rejält med mudd nertill.

Egentligen skulle jag ha velat ha såna där riktiga fastsättninggrejer för hängselna, men jag orkade inte klura ut hur man gör det så det fick bli den här varianten i stället.

Storlek: 98
Mönster: Hängselbyxor från Elsebeth Gynthers bok "Sy till barnen 0-4 år"

2 kommentarer:

  1. Hur fina som helst! Klart du ska vara stolt. Tittade själv på tyget flera gånger, men köpte det inte fastän dottern nog skulle ha varit förtjust.

    SvaraRadera
  2. Vilka charmiga hängselbyxor! Super söta, verkligen...

    SvaraRadera