Små söta

onsdag 6 april 2011

benvärmare

De här benvärmarna krävde inte så mycket arbete, men arma dagar så lång tid det tog att sticka dem. Jag ville ha långa och färggranna benvärmare för att pigga upp tillvaron i vintermörkret. Det fick bli tre olika färger av Drops Fabelgran, rött, turkost och limegrönt, som jag har varvat så där halvt slumpmässigt. Garnen i sig är mönstrade, vilket gör benvärmarna ännu mer levande.

Lade upp 82 maskor på 2,5 strumpstickor (därav tidskrävande), stickade några centimeter resårstickning och efter det slätstickning för att igen avsluta med resårstickning. Jag prövade sticka dem på rundstickor men till och med de minsta rundstickorna var för stora.

1 kommentar:

  1. Så kul att du börjat blogga igen!
    Du ska veta att ett mirakel skett i vinter: Jag har stickat! Inspirerad av dig stickade jag en tubhalsduk. Den är inte så vacker, men den funkar. Och jag använde likadana bambustickor som Meredith i Grey´s...

    SvaraRadera