Små söta

söndag 18 april 2010

dregglisar



Jag har haft irriterande lite egen tid ända sedan jag började jobba. Då kvällen kommer och lugnet har lagt sig i huset går mina ögon fast. Det var visst lite tyngre att börja jobba än vad jag trodde... Men under förra veckans syjunta sydde jag för brinnkära livet. Bland annat dregglisar. Och de kommer verkligen till användning eftersom Li har en massa kindtänder på gång. Dessutom fungerar de som perfekt scarf under halaren eftersom baksidan är av fleece.
Sydde också ett litet lager av "läckageskydd". Nej, jag är inte gravid, men jag har en massa kompisar som tänker klämma ut barn längs med hela våren och sommaren (så ni gravida vänner vet vad ni kommer att få av mig sen...). Syjunte-Malin tipsade om upplägget. Först ett lager skönt bambutyg närmast huden, sedan uppsugande handduk och utåt ett lager PUL-tyg (samma som används då man gör tygblöjor för att stoppa det våta från att gå vidare). Enkelt, ekologiskt och rätt snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar