Små söta

tisdag 6 oktober 2009

skaparglädje




Jag har struntat i det vackra vädret och i stället suttit framför symaskinen. På förmiddagen slängde jag ihop klänningen. En riktigt enkel en med bara några sömmar och lite kantband. Tyget är Lis farmorsmors gamla lakan. Sånt är häftigt!
Och så fick det bli en liten necessär som ska få en ny ägare. Lite pilligt det där med dragkedja, men räknar med att bli riktig hejare på det då jag fått lite övning.
Nu har jag inte längre några ursäkter för att sitta inne, så det får nog bli en promenad i solen, trors allt.

4 kommentarer:

  1. stuff med historia har verkligen ett mervärde!

    hurra för din blogg, nu kommer jag att kika in tio gånger om dan här oxå! =)

    SvaraRadera
  2. Va Kul att du ha börja blogga...e impad över dina sykunskaper=)

    / Camilla

    SvaraRadera
  3. Du är jätte duktig på att sy! Önskar att jag också kunde...

    SvaraRadera
  4. Oj Heidi, min fammo har jättemassor me gamla lakan! Nu veit ja vem ja ska för dom åt, mamm har sååå leidon åv ti ha dom spara i skåpin. Snart får du böri öpen egen affär =)

    /Sofia (Ediths mamma)

    SvaraRadera